کد خبر: ۴۳۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمان:
مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمان گفت: نظر به اعلام دستگاه‌های متولی هیچگونه کمبودی در زمینه کالاهای اساسی در این استان وجود ندارد و مردم در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمان گفت: نظر به اعلام دستگاه‌های متولی هیچگونه کمبودی در زمینه کالاهای اساسی در این استان وجود ندارد و مردم در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

به گزارش ایرنا، ارسلان میری در کارگروه اقدام مشترک استانی افزود: با توجه به اینکه شاهد افزایش کاذب قیمت‌ها هستیم تاکید می‌شود که دستگاه‌های متولی بازار نظارت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

وی اظهار داشت: بسیاری از مصوبات نشست قبل عملیاتی شده و فقط تعداد معدودی انجام نشده که تاکید شد؛ فرمانداران در زمینه در اختیار گذاشتن وسایل نقلیه سایر ادارات اقدام کنند تا کنترل و نظارت بر بازار تسهیل و انجام شود.

میری با اشاره به زمزمه‌هایی از اصلاح ارز ترجیحی که هنوز هم عملیاتی نشده است گفت: متاسفانه در زمینه اصلاح ارز ترجیحی بعضی از توزیع کنندگان و عرضه کنندگان کالا پیشواز رفتند و دستگاه‌های نظارتی و متولیان امر در این زمینه باید کنترل و نظارت بر میزان و موجودی کالاهای اساسی در انبارها و سطح عرضه داشته باشند تا عده‌ای گران‌فروشی و احتکار را به این بهانه نداشته باشند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان و دبیر کارگروه اقدام مشترک استانی تاکید کرد: این اداره کل آمادگی دارد با هر گونه گران‌فروشی و اجحاف به حقوق مردم در زمینه کالاهای اساسی و غیره و همچنین احتکار کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم با سرعت، دقت و منطبق بر قوانین برخورد کند.

میری با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال از مردم خواست تا تخلفات گران‌فروشی، کم فروشی، احتکار، تقلب و غیره را با سامانه اینترنتی ۱۳۵ تعزیرات حکومتی و یا تلفن ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت در میان بگذارند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به گزارشات و شکایت‌ها در قالب گشت‌های مشترک با همکاری سایر دستگاه‌های متولی بازرسی و نظارت بر بازار بررسی شود.

شرح حال توزیع گاز مایع در جنوب کرمان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با بیان اینکه توزیع سیلندر گاز مایع در مناطق جنوبی با قیمت مصوب اعلامی انجام نمی‌شود گفت: به شرکت‌های توزیع کننده گاز مایع تذکر داده می‌شود که به وظایف قانونی خودشان نسبت به توزیع و رعایت قیمت‌ها اقدام کنند و ادارات صمت و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نسبت به کنترل قمیت سیلندر گاز اقدام کنند و در صورت مشاهده تخلفات گران فروشی و یا عدم توزیع گاز مایع با قیمت مصوب متخلفان به ادارات تعزیزات معرفی شوند تا به تخلفات آنان رسیدگی شود.

 مسلم مروجی رئیس سازمان صمت جنوب استان کرمان در ادامه در زمنیه توزیع گاز مایع در جنوب گفت: در شهرستان جیرفت بیش از ۵۰ نماینده توزیع سلیندر گاز مایع وجود دارد و مصوبه‌ای که در کارگروه اقدام شرکت نفت به تصویب رسید این بود که فرمانداران در شهرستان‌ها با کمک دستگاه‌های متولی عرضه کنندگان اضافی را پایش و حذف کنند.

 فرماندار جیرفت نیز در این نشست به صورت ویدئوکنفرانس در رابطه با توزیع سیلندر گاز مایع در جنوب استان کرمان گفت: تهیه و توزیع سیلندر گاز مایع یک مقوله چندین ساله است که در جنوب کرمان به دلایل متعددی حل نمی‌شود و شرکت جنوب گاز سال‌ها در این حوزه فعال بوده است و در حال حاضر به دلیل لوله‌کشی گاز در جنوب برای هیچ شرکتی نمی‌صرفه در این زمینه فعالیت کند.

ابوذر عطاپور ادامه داد: مصوبه کارگروه اقدام برای پایش و حذف نمایندگان عرضه کننده سیلندر گاز مایع عملا اقدام شدنی نیست زیرا در هشت سال گذشته مسؤلان امر حدود ۶۰ نفر را به شرکت جنوب گاز (توزیع گاز مایع جنوب کرمان) به عنوان نماینده این شرکت برای توزیع گاز مایع در جنوب معرفی کردند و در چند سال کارشان توزیع گاز مایع است.

وی ادامه داد: ما چگونه می‌توانیم این تعداد را به ۳۰ نفر برسانیم و این کار از عهده فرمانداری خارج است زیرا زمانی فرد را حذف می‌کنیم به فرمانداری برای شغل مراجعه می‌کند؛ ما حذف کردیم اما نتوانستیم ادامه دهیم. 

حسین مهرابی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: پیشنهاد می‌کنم تعزیرات حکومتی در بحث نظارت در حوزه توزیع گاز مایع جنوب استناد به مصوبه معاونت هماهنگی امور عمرانی داشته باشند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

پربازدید ها

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)